Mag/Tarm

Efter fem dagar med feber och frossa/svettningar så börjar det nu trappa av.
Jag gjorde ett besök hos läkaren nu på eftermiddagen angående min mage.

Åter igen berättade jag om mina infektion jag får typ en gång i veckan. Han bad mig lägga min på en brits så skulle han känna på magen, han klämde och tryckte jag hade fruktansvärt ont. Han lyssnade med stetoskop men utan resultat. Kan tillägga att jag väntar på en koloskopi den 14feb och att dem har konstaterat någon inflammation i tarmen.

Iallafall, jag får gå till labbet för att ta blodprover, temp och urinprov. Allting var normalt.
Jag har mer ont i magen, det blir värre och smärtan är också bak i ryggen. Jag är spänd i ryggen pga jag spänner mig för att jag har ont i magen. Det är inte konstigt att om man har ont i tarmarna så får man som kramper i magen och därav spänner jag mig. Tydligen så kan det vara så att jag har någon ficka i tarmen som är väldigt infekterad och den kan ändras snabbt alltså bli värre. 

14feb tycker jag är långt kvar med tanke på att detta började innan jul. Men enligt läkaren är det en snabb tid. 
Jag kan inte arbeta ordentligt, jag ligger ner och har jätte ont i magen och det hugger och har sig. Inget trevligt. Kan knappt stå eller ligga utan att det hugger till. 

Inga smärtstillande hjälper heller mot detta, uatn jag får mitt i allt detta fortsätta kämpa och hoppas att dem ser något på koloskopin den 14. Jag funderar på ev åka till akuten imorgon bitti och se om jag kan få en tid, men troligtvis kommer det bara vara förgäves. 

Jag orkar snart inte mer.
Kommentarer
Postat av: Petra

sv: så roligt att höra!! Får hoppas jag presterar lika bra i fortsättningen då! ;)

2012-01-23 @ 22:29:58
URL: http://petras.blogg.se/
Postat av: Linn

Sv: Åh, va glad jag blir av att höra det! :D Go girl!

Japp, de kommer komma upp lite närmare festen som är 28 april :D

2012-01-24 @ 11:45:54
URL: http://linnlowes.com
Postat av: Marie

Man ska typ behöva krypa in ibland känns det som för att de ska förstå att det gör ont. Hoppas att det vänder så du inte behöver ha så ont ända fram tills februari där. Kan du inte gå in på Apoteket och få ngt som lindrar???



kramar

2012-01-24 @ 12:01:19
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Molly Bergström, UPPSALA

Hoppas du får en härlig tisdag :)

2012-01-24 @ 12:36:20
URL: http://mooollys.blogg.se/
Postat av: JOZ♡

Tja! Jag undrar om du skulle vilja kika in hos mig och säga vad du tycker om bloggen? Alltid lika kul att få bra/dålig kritik så att man kanske kan förbättra sig (:



Gillar du inte denna kommentaren ber jag om ursäkt!

Ha en jätte bra tisdag! (: Kram

2012-01-24 @ 18:39:35
URL: http://bedeliciious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0