Koloskopin 14/2

Hej alla fina!

Har varit sjuk och ledig i ett par dagar nu. Det började med en magsjuka i tisdags så jag fick gå hem från jobbet, osis!

Fredagen åkte vi till Liljendal i Värmland och tog det lugnt, jag träffade fina människor och mycket scooter åkning blev det allt! Så härligt att vi fick låna Håkans och Toivo's! Fredagen blev lugnt, en sväng i skogarna och invänta "hyresgästerna" sen blev det god mat och mysigkvälls fika!

Lördagen började med att vi drog till Hagfors och kollade på servicedepån, dock han inte alla bilar komma in förens det var dags för oss att rulla hem igen, hemma blev upptining av oss själva innan vi bar iväg till Daniel med sambo och deras vänner. Där vi bestämde oss för att fortsätta resan ut i skogen, hamnade vid rämmen där vi mötte upp västeråsarna! Stod och pratade med dem ett tag. Sen åkte vi hem käkade en god middag och drog till Daniel igen där vi drack lite, tjötade och skrattade! Trevligt, om jag får säga det! Tillbaka till Toivo där Göteborgarna Budda med vänner kom och hälsade på! Skratt och glada miner!

Söndagen var rally uppe vid Rämmen och vi åkt dit och ställde oss. Vi grillade, pratade och drack varmt! Vi hade det helt enkelt fantastiskt. Vi drog oss hemåt efter första sträckan på Rämmen och stannade till i Alingsås för en hamburgare! På kvällen kom bästa Sara hit och vi satt och pratade och skrattade hela kvällen lång. Hon är verkligen en riktig vän!

Måndagen sov jag mig igenom och låg i sängen tills Sara kom efter skolan, då fixade vi lite saker och skrattade hela kvällen lång! Kan säga att det var behövligt! Tack för ett par fina dagar!

Igår var det Tisdag den 14/2, alla hjärtans dag och det var dags för koloskopin! Jag var där vid halv ett och anmälde mig i kassan. får då reda på att jag inte skulle vara här idag!? Jo, jag har lappen med detta datumet osv. Hon fick ringa på doktorn och hon förstod inte vad som hade hänt. Han anlände vid halv två och då fick jag komma in i ett rum, klä av mig på nederdelen. Dem satte in en slang i armen så dem skulle kunna ge smärtstillande och lugnande. Dem tog blodtryck med korta mellanrum. Jag hade fruktansvärt lågt blodtryck och dem fick luta sängen så jag skulle få högreblodtryck. Allting gick bra till dem kom högst upp på vänster sidan, där fick jag mer och mår smärtstillande och lugnande. Men det gick inte längre det tog stop i tarmen. Jag är så himla inflammerad eller har något som sitter i vägen så dem kom inte igenom längre. Han börjar dra ut slangen och springer ut, säger något om röntgen. Jag börjar få färg i ansiktet från att vara helt kritvit! Läkaren kommer in ige efter ett tag och visar på en bild hur långt han kom. Han berättar då att jag inte har Ulceriös Colit och att jag är så svår inflammerad eller att något sitter i vägen att jag måste magnetröntga tarmarna och får utskriven någon medicin som ska stoppa upp mina diareér. Jag börjar klä på mig och känner att allting snurrar.

Känner mig glad och besviken på samma gång, hade hoppats att dem skulle hittat felet denna gången, men ändå glad att dem har konstaterat att det är något och att jag inte inbillar mig som läkaren på min Vårdcentral verkar tro! Hoppas bara det går fort att få tid nu, för jag mår illa och har ont hela tiden! Så trött på detta hela tiden!

Marcus, du gör mig stark!
Kommentarer
Postat av: Maja

Krya! :) Fin blogg med fin header! :) OBS! Jag sitter inte på min dator, detta är därför inte min (Majas) IP-address!

2012-02-15 @ 15:24:21
URL: http://beatricevasara.blogg.se/
Postat av: Maja

åh, cool blogg!

2012-02-15 @ 19:28:12
URL: http://majahansson.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej vännen.

Förstår att dagen var turbulent. Jobbigt med problem med magen :( Vet precis hur det känns när man hoppas på en dignos för att få veta vad felet är.. Hoppas du får en fin lördag! Kram

2012-02-18 @ 09:55:25
URL: http://marias.nu
Postat av: Anna

Hej fina du!



Åh, gjorde samma undersökning som du för några månader sedan. Inte roligt. Jag började utan smärtstillande och lugnande, det gick ganska bra för jag har en hög smärttröskel. Inte så att jag är grym på att hantera smärta, men jag brukar inte känna det helt enkelt. Helt plötsligt bara krampade allt och gjorde så ont att jag inte kunde andas eller prata, det vred sig i vad som kändes som äggstockarna.



Sköterskorna hade koll och körde in smärtstillande och avslappnande direkt, förklarade att det kunde kännas så när de bökade runt och tryckte på livmodern. Sen står de och gloor på mig med uppspärrade ögon. Jag funderade på om jag var hög och hade sagt något konstigt haha. Sen frågar dom om jag var allergisk mot några mediciner, vilket jag inte visat tecken på innan. Jag har helt mörkt röd fläckig från halsen och upp i ansiktet, på min likbleka kropp haha.



Så kände igen mig väldigt i det du skrev, även om det nog var mycket värre för dig. Jag hade som tur var inte heller ulcerös kolit, även fast tarmen är inflammerad. Tycker det är himla skönt att du inte hade det heller, min mamma hade det och det var en av anledningarna till att hon fick cancer som hon sen inte överlevde. Nu har de ju otroligt mycket bättre behandling mot det och sådär, men det känns aldrig kul när jag har att någon har det.



Hoppas de hittar en förklaring snart. Ta hand om dig. Stor, stor kram!

2012-02-19 @ 19:04:02
URL: http://madeinjapan.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0