Celiaki på jobbet

Att leva med celiaki på jobbet.

Jag arbetar som personlig assistent på jobbet, jag trivs som tusan. KA går i skolan varje dag, jag tar med mig egen mat till skolan ifall skolans mat kan innehålla spår av gluten. Men gör min säkerhets skull väljer jag att ta med min egna mat.

På KA's skola är det även så att dem ofta bjuder på Snacks, godis, kakor m.m dem har även hemkunskap varje fredag. Även där väljer jag gärna att baka något hemma och ta med. Vi hade tex pepparkaks-bak strax innan jul där jag valde att ta med dig och mjöl så även jag kunde vara delaktig.

Hemma hos KA går det utmärkt med glutenfritt, jag får mer än gärna ställa en brödrost här, som många av er vet så är det inte så gott att äta glutenfritt bröd, rakt upp och ner jag föredrar rostat! Toppen! Mikrob görs rent dagligen och jag kan micra min mat här!

KA's familj är hejare på att baka och har bjudit mig på god mat och goda kakor! Så att leva med celiaki på jobbet är betydligt lättare än att leva med celiaki hos vännerna! Tummen upp!

Nu ska jag fortsätta jobba, KA ska upp och stå, sen blir det middag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0